Slussen service

Vanliga frågor

Här har vi sammanställt de vanligaste frågorna. Finns inte din fråga med?

Tveka inte att kontakta oss via mejl eller telefon så hjälper vi gärna dig!

Hur bokar jag städning?

Kontakta oss via kontaktformuläret eller ring oss så hjälper vi er.

Genom en telefonkontakt/ett hembesök går vi igenom era behov och önskemål, samt praktiskt information så som städyta, antal rum etc. Därefter skräddarsyr vi tillsammans era servicetjänster/hemvård.

1.

KONTAKT

Hembesök / telefonkontakt

2.

PLANERING

Skräddarsydd städhjälp

3.

UTFÖRANDE

Väldoftade, ren & fin

miljö!

Kan man beställa enstaka städtillfällen?

Ni bestämmer själva omfattningen på städningen eller vad ni vill att vi ska utföra i just er städning. Vi ser över era behov och skräddarsyr städningen tillsammans med er.


Är er personal försäkrad?

Ja, vi har försäkring för alla våra medarbetare.


Finns det någon försäkring om något går sönder?

Vi har en ansvarsförsäkring hos Länsförsäkringar som ersätter eventuella skador om olyckan skulle vara framme.


Gör ni några kontroller av personal innan ni anställer?

Vi är noga med att ta referenser och låter medarbetarna skriva under sekretessavtal innan anställning.

All vår personal är handplockade och ska med omsorg arbeta med hjärta och kompetens.

Vad ingår i en städning?

Precis det ni vill! Vi är flexibla och löser både vardagliga och ovanliga problem.

Vi kommer att ge rekommendationer utifrån vår erfarenhet, men era egna behov känner ni bäst själva.


Hur betalas städningen?

Via fakturering från Laganda - Alla uppgifter om betalning, bankgironummer, sista betalningsdag etc kommer finnas med på fakturan.


Betalning sker i efterskott, dvs månaden efter.


Behöver vi köpa hem något material?

Vi står för förbrukningsmaterialet både för företagskunder och privatpersoner. Hos privatpersoner ser vi gärna att ni har en fungerande dammsugare i hemmet för att tänka på vår personals ryggar och arbetsmiljö.

RUT

RUT – så funkar det
Från den 1 juli 2009 gäller direktavdrag för hushållsnära tjänster. Det betyder att du bara betalar 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället. Du behöver varken fylla i blanketter eller kontakta Skatteverket – det fixar vi.

 

RUT - så funkar det efter 1/7-2019

Från och med den 1 juli 2019 gäller nya regler för köp av RUT-tjänster. Den sammanlagda skattereduktionen höjs och uppgår från 1 juli 2019 till 50 000 kronor per person och år. Detta innebär att du kan köpa tjänster till ett värde av 100 000 kronor per år.

RUT och ROT räknas ihop och den sammanlagda skattereduktionen får max uppgå till 50 000 kronor per person och år.


Vem kan få rutavdrag?

Som privatperson kan du nyttja rutavdrag under förutsättning att följande kriterier är uppfyllda:

  • Du ska bo i bostaden där tjänsten utförs.
  • Du ska faktureras för tjänsten och/eller ha utgiften för tjänsten.
  • Du ska ha rutavdrag kvar att utnyttja. Rot- och rutavdraget är sammanlagt högst 50 000 kr per person och år.
  • Du ska vara bosatt i Sverige eller betala skatt i Sverige för minst 90 procent av sin totala inkomst (obegränsat skattskyldig i Sverige).
  • Du ska ska ha fyllt 18 år senast vid årets slut.
  • Du ska vara vid liv när tjänsten utförs. Ett dödsbo kan få rutavdrag, men enbart för tjänster som utfördes före dödsfallet.


Läs mer här




Copyright © All Rights Reserved